information technology

ٔNews the information technology

۴ مطلب در خرداد ۱۴۰۰ ثبت شده است

آیا امکان بازگشت دایناسورها وجود دارد؟

 


شاید این رویا، زمانی که اولین بار استخوان‌های دایناسورها در نقاط مختلف دنیا کشف شد، به ذهن یک دانشمند رسید که احتمال دارد بتوانیم موجودات ماقبل تاریخ و منقرض ‌شده را دوباره روی زمین ببینیم و در کنار آن‌ها زندگی کنیم.

به گزارش ایسنا، روزنامه «خراسان» در ادامه نوشت: اولین نکته‌ای که برای زنده‌کردن موجودات منقرض ‌شده باید دانست این است که موجودات از بین رفته در چه زمان یا دوره زمین‌شناسی روی زمین زندگی می‌کرده‌اند، زیرا روش‌ها برای حیات مجدد این جانوران بسته به قدمت زیست آن‌ها متفاوت است. به لطف پیشرفت‌ روش‌هایی مانند کلونینگ و فناوری ویرایش ژن، چشم‌انداز بازگشت حیوانات در حال انقراض بیش از هر زمان دیگری دست ‌یافتنی به نظر می‌رسد. به بهانه این که به تازگی در استرالیا، پروفسور مایکل آرکر و همکارانش روی تحقیق برای احیای دایناسورها به نتایج جدیدی درباره مراحل رشد و تکامل این حیوان رسیدند، می‌خواهیم به این سوال پاسخ بدهیم که آیا می‌شود دایناسورها و حیوانات منقرض ‌شده را دوباره زنده کرد و به آن‌ها حیات مجدد بخشید؟

۰ نظر

خوردن سبزیجات چه فوایدی دارد؟

 

 

 

 

مصرف روزانه سبزیجات ضامن سلامتی شخص می باشد. مصرف سبزیجات از بروز بیماری های مزمن مانند بیماری های قلبی، دیابت، سرطان و چاقی پیشگیری می نماید. مقدار سبزیجات مورد نیاز بدن با توجه به هرم راهنمایی غذایی به طور کلی روزانه 200 گرم می باشد که این مقدار برای سالمندان بالای هفتاد سال و نوجوانان و کودکان کمتر است.

بر اساس تحقیقات جدید رنگ سبزیجات در طبقه بندی خواص آنان نقش دارد از این رو مصرف سبزیجات با رنگهای متنوع برای سلامت توصیه می گردد در واقع رنگها در سبزیجات بر خواص منحصر بفرد آنها اشاره دارد. مصرف سبزیجات با رنگهای متفاوت امکان بدست آوردن بالاترین نتیجه را برای شخص ممکن می سازد و سیستم ایمنی بدن را قوی تر می سازد و موجب طول عمر بیشتر شخص می گردد.


مصرف روزانه سبزیجات یکی از عوامل مهم پیشگیری از سرطانها می باشد زیرا سبزیجات حاوی ویتامین ها و مواد معدنی هستند و دستگاه ایمنی بدن را قوی می سازند.

سبزیجات نارنجی مانند هویج و کدو تنبل دارای بتاکاروتن می باشند. بتاکاروتن رنگدانه ای است که در صورت نیاز بدن در بدن به ویتامین A تبدیل می شود. این ماده بدن را در مقابل سرطان ها محافظت می کند.

سبزیجات برگ سبز از ارزش غذایی بسیار بالایی برخوردارند در این سبزیجات کاروتنوئیدها، ساپونینها، لوتئین و فلاوونوئیدها یافت می شوند این سبزیجات فیبر، فولات و بتاکاروتن مورد نیاز بدن را دارا می باشند. این مواد بدن را در مقابل چند نوع سرطان حفظ می نمایند. کرفس، اسفناج، بروکلی و جعفری از جمله سبزیجات برگ سبز می باشند.

۰ نظر

اهن ربا چیست؟

 

 

 

آهنربا (انگلیسی: Magnet‎) جسمی است که میدان مغناطیسی ایجاد می‌کند و برخی فلزات مانند آهن و نیکل را به خود جذب می‌کند. هر آهنربا دو ناحیهٔ متمایز به نام «قطب» دارد که در آن‌ها شدت میدان مغناطیسی آهنربا بیشتر از سایر نقاط آن است. یکی از قطب‌ها را «قطب شمال» (یا «قطب شمال‌یاب») و دیگری را «قطب جنوب» (یا «قطب جنوب‌یاب») می‌نامند. دو قطب هم‌نام یکدیگر را «دفع» و دو قطب ناهم‌نام یکدیگر را «جذب» می‌کنند. آهنرباها به دو دستهٔ اصلی تقسیم می‌شوند: «آهنرباهای الکتریکی» که برای ایجاد میدان مغناطیسی به جریان الکتریکی خارجی نیاز دارند و «آهنرباهای دائمی» که برای ایجاد میدان مغناطیسی به توان خارجی نیاز ندارند. منظور از آهنربا در اینجا آهنربای دائمی است. برای ساختن آهنربای دائمی، برخی مواد مانند آهن، نیکل و کبالت را در معرض میدان‌های مغناطیسی قرار می‌دهند تا خاصیت مغناطیسی پیدا کنند. آهنرباهای دائمی دو ویژگی دارند که در کاربردهای آن‌ها نقشی اساسی دارند:

 

پسماند: وقتی که ماده‌ای در یک میدان مغناطیسی خارجی قرار می‌گیرد تا به آهنربا تبدیل شود، پس از حذف میدان خارجی، مقداری از مغناطش خود را حفظ می‌کند. به این مغناطش باقیمانده در ماده، «پسماند» یا «پسماند مغناطیسی» گفته می‌شود. هرچه پسماند بزرگتر باشد آهنربا قوی‌تر است.
وادارندگی: برای از بین بردن خاصیت مغناطیسی یک آهنربا، باید آن را در معرض میدانی مغناطیسی با جهت مخالف قرار داد. میدان مغناطیسی لازم برای این کار را «وادارندگی» می‌نامند. هرچه وادارندگی بزرگتر باشد آهنربا دائمی‌تر است.


آهنرباهای دائمی در دنیای امروز کاربردهای وسیعی در موتورهای الکتریکی، ژنراتورهای برق، بلندگوها، میکروفون‌ها، حافظه‌های ذخیرهٔ اطلاعات و … دارند. بازار جهانی آهنرباهای دائمی در سال ۲۰۱۹ برابر ۱۹٫۲۲ میلیارد دلار ارزیابی شده و پیش‌بینی می‌شود این رقم در سال ۲۰۲۷ به ۳۲٫۸۶ میلیارد دلار برسد.[۱] لوازم مصرفی و الکترونیک با ۲۶٪ بزرگترین سهم این بازار را به خود اختصاص داده‌است. بخش خودروسازی و انرژی دیگر بازارهای مهم و رو به رشد آهنرباهای دائمی هستند.

۰ نظر

چرا دانشجویان باید برنامه نویسی را یاد بگیرند؟

 


یادگیری برنامه نویسی در دوران دانشجویی می تواند به شکل عمده ای برای شما به عنوان دانشجو سودآور باشد. سود این امر در دو مساله نهفته است. یکی سود مالی که از این امر به دست می آورید و دیگر مزیت نیز تجربه ای است که در این دوران می تواند شما را برای شغل آینده آماده کند.

 

سود مالی از طریق برنامه نویسی می تواند شامل انجام سه فعالیت شغلی در این زمینه باشد. در اولین و ساده ترین شکل ممکن می توانید هر آن چه که می دانید را آموزش دهید. تدریس خصوصی برنامه نویسی در دوران دانشجویی به کسانی که در دانشگاه خواهان یادگیری هستند می تواند بسیار سود آور باشد.

 

در دومین حالتی که این امر می تواند از لحاظ اقتصادی سودآور باشد انجام پروژه های دیگر دانشجویان است. شما می توانید با ترغیب دیگر دانشجویان به انجام پروژه هایشان از طریق کدنویسی به اهداف خود دست یابید. بسیاری از دانشجویان به دنبال عملی کردن ایده هایشان از طریق برنامه نویسی یا ساختن یک اپلیکیشن هوشمند هستند.

 

چه بسا به عنوان پروژه ی آخر ترم نیز بخواهند این نوع از مواد علمی پژوهشی را به اساتید خود ارائه دهند. شما می توانید با معرفی هنر خود و همچنین بازاریابی در بین دانشجویان پروژه های آنان را انجام دهید و سود مالی فراوانی را نصیب خود گردانید. همچنین در سومین حالت ممکن با بررسی معایب و کمبودهای بخش آی تی هر دانشگاه می توانید عیوب و نقص های آن بخش را با برنامه نویسی برطرف کنید و برای این مساله نیز می توانید با دانشگاه قرارداد ببندید. شما دانشجوی آن دانشگاه هستید و به شما بیشتر اعتماد می کنند تا فردی که از بیرون میخواهد وارد محیط آی تی دانشگاهی شود.

 

علاوه بر اینها تمام نواقص خود در این علم را می توانید با کار مستمر روی پروژه های برنامه نویسی مختلفی که می گیرید حل کنید. هر چه تجربه بیشتری داشته باشید مطمئنا درصد خطای شما نیز پایین تر می آید همین امر هم شما را برای شغل آینده و پیگیری حرفه ای این هنر آماده تر می سازد.
 

۰ نظر